Wiseman Ferry - Reisverslag uit Wisemans Ferry, Australië van Ton&Jeannette Rosevelt - WaarBenJij.nu Wiseman Ferry - Reisverslag uit Wisemans Ferry, Australië van Ton&Jeannette Rosevelt - WaarBenJij.nu

Wiseman Ferry

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton&Jeannette

01 Oktober 2016 | Australië, Wisemans Ferry

Wiseman Ferry

Woensdag 28-9

’s Morgens vroeg er uit, prachtig mooi zomers weer, dit beloofd wat. Strak blauwe hemel en na het ontbijt gaan we een flinke wandeling in de omgeving maken. Wat de vorige avond zo eng leek, is een idyllisch plekje met prachtige bossen, valleien, hoge varens veel vogels, al wat bekende en nog veel meer onbekende. We maken een wandeling van bijna een uur, en tot onze verrassing komen we op een niet verwachtte plek weer bij de kampplaats uit.
We pakken verder in en vervolgen onze weg. We rijden door de leukste plaatsjes, met niet uit te spreken namen, en kronkelen zo richting de M31, de Princes Highway richting Liverpool. We willen eigenlijk niet door het centrum van Sydney rijden en besluiten om bij Cambleton de A9 op te gaan, zo om Liverpool en Sydney heen naar het noorden. Op zich een goede route, die we eerder naar de Blue Mountains hebben genomen, maar deze bleek ook erg druk te zijn. Dus maar achteraan sluiten en geduldig de weg vervolgen. We hebben ten slot vakantie. Na ca. 2 uur zijn we om de steden heen en gaan verder de bush weer in waar we uiteindelijk op de uitgezochte bestemming aan komen. Wiseman Ferry is een plaatsje aan een vrij groot meer, waarvan op verschillende plekken een veerboot naar een overkant gaat. We bezoeken daar de camping, prachtig gelegen aan het meer en heerlijk nog in het zonnetje. Ik maak van de gelegenheid gebruik om een tukkie te doen, en later genieten we hier ook weer van de verscheidenheid aan vogels en planten. Deze camping heeft zeer goede voorzieningen, zoals ook warme douches, waarvan we dan ook dankbaar gebruik maken.