Crowdy Gap - Reisverslag uit Harrington, Australië van Ton&Jeannette Rosevelt - WaarBenJij.nu Crowdy Gap - Reisverslag uit Harrington, Australië van Ton&Jeannette Rosevelt - WaarBenJij.nu

Crowdy Gap

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton&Jeannette

01 Oktober 2016 | Australië, Harrington

Crowded Gap, Harrington

Donderdag 29-9

Na het mooie weer van gisteren valt de regen deze morgen vies tegen, we pakken in en besluiten onderweg maar te ontbijten. We gaan met een van de veerponten naar de andere zijde, en berijden een prachtige weg langs de oevers van het meer. We zijn goed gemutst, want we gaan nu eindelijk naar het zonnige noorden. Onderweg in een uitspanning bij het plaatsje Spencer, hebben we ontbeten. Een zaakje waar je van alles kunt kopen, want wat je hier niet kunt kopen, wil je ook niet hebben. (Althans volgens de eigenaar). We genieten van een heerlijk ontbijt, en een aantal koppen koffie, de regen gaat gewoon door, en na een ferme handdruk van de eigenaar vervolgen wij onze weg. Op een gegeven moment breekt het zonnetje weer door en besluiten om de lunch buiten bij de camper langs de kant van de weg te nuttigen. Daarna berijden we de oostkust en rijden door de een en ander badplaatsje, met veel mensen en weinig vertier, wel af en toe mooie vergezichten. Zo bereiken we het plaatsje Harrington, waar we de nacht gaan doorbrengen. Op de camping aangekomen blijkt er aan de entree een boordje te staan met een telefoonnummer. Je moet maar even bellen om een plaatsje te mogen bezetten. Dit dus trouw gedaan, en na zeker een half uur gesproken te hebben met een vriendelijke dame, dan maar ergens de camper neer gezet. Het begon al met de vraag, op welke camping we stonden. Het antwoord voldeed niet, want er waren twee campings in dit nationaal park. Jeannette geprobeerd om een zo goed mogelijke beschrijving te geven van wat ze zag, dus moest het wel “Crowded Gap” zijn.
Daarna was het mijn beurt om de gegevens van de creditcard te vermelden. Je moet eens door een niet al te beste telefoonlijn je naam, adres etc.te spellen waar de “a” de “e” en de “i” bijna dezelfde klank hebben. Ook bij het opgeven van het E-mail adres, de Engelse benaming voor het @ wist ik niet. Maar we zijn er uit gekomen, hebben een plekje gevonden, zijn nog een strandwandeling gaan maken, met als hoogte punt een Brahminy Kite, ook wel bekend als een red backed sea eagle, gespot en kunnen fotograferen, en we zien wel of de 23 dollar van de rekening af gaat. Het beloofd een redelijk warme nacht te worden, dus hebben we voor het eerst de uitbouw op de camper geplaatst. Dit is een soort tent, die je over de achterklep van de camper hangt, je schuift een plank naar achter, en met een paar spanhaken achter de spatborden klem je de boel vast, en zo heb je plots een meter meer ruimte.
Morgen verder naar het zonnige, warme noorden..!

• 01 Oktober 2016 - 13:17

Mam:

Hoi, hoi. eindelijk naar warmer gebied. Geniet van alles, want het is zó voorbij.
    Zo leuk, af en toe met een veerpont oversteken.
    Compliment voor de verslagen,...... fantastisch. Gr. Mam.